Schema.org

Marker dine firmadata med Schema

Google er efterhånden rigtig god til at gennemskue data. Vil du være på den sikre side, bør du alligevel hjælpe dem lidt på vej med et virtuelt visitkort. Dine NAP-data (dvs. virksomhedsnavn, adresse og telefonnummer) er en af de vigtigste faktorer, når det gælder synlighed på de lokale søgninger. Derfor bør du heller ikke overlade […]

Comments ( 0 )
Psykolog

Får du for mange kunder via Google?

Har du problemer med for mange lokale kunder via Google? Så kan du ved hjælp af nogle enkelte tricks blive helt usynlig på de lokale søgninger Får du for mange kunder via de lokale søgninger i Google? Det er der heldigvis råd for. Med nogle enkelte metoder, kan du sørge for, at du bliver helt […]

Comments ( 2 )
Lokal SEO - flere byer

3 metoder til at få synlighed på lokale søgninger i andre byer

Den simpleste form for lokal søgemaskineoptimering er der, hvor du gerne vil have synlighed i din egen by. Hvis du gerne vil findes for søgninger for andre byer, skal der til gengæld lidt ekstra til. Det er som regel ikke specielt kompliceret at få synlighed på de lokale søgninger i ens egen by indenfor den […]

Comments ( 4 )
Stegt flæsk og lokal SEO

Stegt flæsk og lokal SEO

Hvad har stegt flæsk og lokal SEO med hinanden at gøre? Faktisk en del mere end man umiddelbart skulle tro. Når snakken falder på lokal SEO, tænker de fleste nok på en kombination af en branche og en by; som f.eks. ”advokat Kolding”, ”legetøjsbutik Fredericia” eller “tandlæge Horsens”. Men lokal SEO kan også være optimering […]

Comments ( 1 )
Lokalt søgeresultat

Sådan ser et lokalt søgeresultat ud

En søgning på Google vil ofte resultere i et lokalt søgeresultat. Det kan se ud på mange forskellige måder; dog altid med visse fællestræk. For få år siden fik du altid præcist det samme søgeresultat, når du søgte på Google. Og det var ligegyldigt om søgningen blev foretaget i Gedser eller Skagen. I dag er […]

Comments ( 0 )
Google Places vs. Google Plus Local

Google Places vs. Google+ Local

Der er meget få ting indenfor lokal SEO, der er mere forvirrende end Googles forskellige begreber for de forskellige typer af firmasider. Den samme ting bliver kaldt noget forskelligt, og tingene ændrer sig jævnligt. Det kan være meget forvirrende at holde styr på de mange navne, der knytter sig til de forskellige former for virksomhedssider, […]

Comments ( 11 )
Adwords vs. lokal-SEO

10 Adwords-tunge lokale brancher hvor lokal SEO kan betale sig

Der er visse lokale brancher, hvor et Adwords klik koster rigtig mange penge. I disse brancher kan det derfor betale sig at kigge efter alternative måder at få trafik på. En af disse måder kunne være lokal SEO. Når et enkelt Adwords-klik koster over 20 kroner samtidig med, at der er meget stor konkurrence på […]

Comments ( 0 )
Billig Adwords

10 lokale brancher med Adwords til under en krone

Der er stor forskel på, hvor mange penge du skal have op ad lommen, hvis du vil bruge penge på Adwords. I enkelte brancher kan det dog gøres for under en krone pr. klik. Det er absolut ikke lige meget, hvilken branche din virksomhed befinder sig i, hvis du gerne vil bruge penge på Google […]

Comments ( 1 )
Lokal SEO - flere lokationer

Lokal SEO for virksomheder med flere lokationer

Lokal SEO er ikke kun for mindre virksomheder med en enkelt forretning eller kontor. Større virksomheder med adskillige lokationer kan også have stor fordel af lokal SEO; men det skal gøre rigtigt for at fungere. I min sidste case om Arnold Busck vs. Bog & Idé påviste jeg hvor stor forskel, der kan være på […]

Comments ( 2 )
Google+ Local profil

Video: Sådan verificerer du en eksisterende Google+ Local profil

Et af de vigtigste skridt i forbindelse med lokal SEO er at have en verificeret Google+ Local profil. Jeg har lavet en video, der viser, hvordan du finder og verificerer en eksisterende Google+ Local profil. Hvis du vil til tops på de lokale søgninger, så kommer du ikke udenom at have en verificeret Google+ Local […]

Comments ( 2 )